تحلیلی بر تأثیر مکان های گردشگری شهری در جذب گردشگران فرهنگی

, ,
عنوان مقاله:
تحلیلی بر تأثیر مکان های گردشگری شهری در جذب گردشگران فرهنگی
نویسنده(گان):
دکتر مهدیه حسینی نیا
تاریخ انتشار:
دوره ۱۱ ، شماره ۳۲ ، زمستان ۱۳۹۶
نشریه:
هویت شهر / شماره صفحه مقاله: ۴۴-۳۱
کلمات کلیدی:
گردشگری ؛ فضای شهری ؛ مکانهای گردشگری شهری     
لینک مقاله:
https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=486726
چکیده:
گردشگری فرهنگی از جدیدترین رویکردها و شهر از مهمترین مقاصد گردشگران هست. این پژوهش به تأثیر مکانهای گردشگری شهری در جذب گردشگران فرهنگی و با تمرکز بر شهر پاریس پرداخته که با رویکردی تحلیلی و روش تحلیل محتوا، به تبیین چهارچوبی حاصل از شاخصهای سازنده مکانهای گردشگری فرهنگی در شهر و سپس در تکمیل چهارچوب و مدل تحلیلی به بررسی تأثیر آنها در جذب گردشگران فرهنگی و تبیین شاخصهای سازنده تجارب ایشان میپردازد. درنهایت با تمرکز بر پاریس و بر اساس مدل مذکور چگونگی تأثیر شاخصها را بررسی مینماید. نتایج، بیانگر آن است که گردشگران فرهنگی به دنبال تجاربی موثق، متنوع و خلاقاند و مکانهای مربوطه، شاخصهای سازنده مکانهای فرهنگی شهر و شامل عرصههای عمومی (تاریخی، طبیعی، فرهنگی معاصر، بومی، غیرمتعارف شهری، تفریحی، تجاری، ) با خصوصیات کالبدی ثابت یا موقت، به همراه تعاملات اجتماعی در تجربه حضور گردشگران و شکل یافتن معنای فرهنگی فضا در ترکیبی نمادین و پیوسته میباشند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *