عنوان مقاله: |
تحلیلی بر تأثیر مکان های گردشگری شهری در جذب گردشگران فرهنگی |
نویسنده(گان): |
دکتر مهدیه حسینی نیا |
تاریخ انتشار: |
دوره ۱۱ ، شماره ۳۲ ، زمستان ۱۳۹۶ |
نشریه: |
هویت شهر / شماره صفحه مقاله: ۴۴-۳۱ |
کلمات کلیدی: |
گردشگری ؛ فضای شهری ؛ مکانهای گردشگری شهری |
لینک مقاله: |
https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=486726 |
چکیده: |
گردشگری فرهنگی از جدیدترین رویکردها و شهر از مهمترین مقاصد گردشگران هست. این پژوهش به تأثیر مکانهای گردشگری شهری در جذب گردشگران فرهنگی و با تمرکز بر شهر پاریس پرداخته که با رویکردی تحلیلی و روش تحلیل محتوا، به تبیین چهارچوبی حاصل از شاخصهای سازنده مکانهای گردشگری فرهنگی در شهر و سپس در تکمیل چهارچوب و مدل تحلیلی به بررسی تأثیر آنها در جذب گردشگران فرهنگی و تبیین شاخصهای سازنده تجارب ایشان میپردازد. درنهایت با تمرکز بر پاریس و بر اساس مدل مذکور چگونگی تأثیر شاخصها را بررسی مینماید. نتایج، بیانگر آن است که گردشگران فرهنگی به دنبال تجاربی موثق، متنوع و خلاقاند و مکانهای مربوطه، شاخصهای سازنده مکانهای فرهنگی شهر و شامل عرصههای عمومی (تاریخی، طبیعی، فرهنگی معاصر، بومی، غیرمتعارف شهری، تفریحی، تجاری، ) با خصوصیات کالبدی ثابت یا موقت، به همراه تعاملات اجتماعی در تجربه حضور گردشگران و شکل یافتن معنای فرهنگی فضا در ترکیبی نمادین و پیوسته میباشند. |
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.